Corona. Niks aan te doen?

 

– Nee, want er is tegen het virus (nog) geen medicijn.
– Jazeker wel, want als je het toch krijgt hangt het af van je lichaam wat het virus met je doet. Om precies te zijn: het hangt af van je immuunsysteem. Het immuunsysteem is je verdediging tegen indringers. Zorg dus dat je die verdediging goed voor mekaar hebt.

Je kunt zeggen: ‘Ik zie wel, laat maar gebeuren’. Je kunt ook denken: ‘Wat kan IKZELF doen om te zorgen dat mijn lichaam zich zo goed mogelijk kan weren tegen deze ziekteverwekker?’ Wat je binnenkrijgt is van levensbelang. Want voeding is cruciaal voor je de werking van je immuunsysteem.

Hoe kun je je met de juiste voeding zo goed mogelijk wapenen tegen het virus? Hieronder de top 6 van de belangrijkste voedingstoffen ter ondersteuning van je immuunsysteem in de strijd tegen corona:

  1. Vitamine A
    In dierlijke producten, met name in lever, paling en ei.
    In plantaardige producten zitten stoffen waar je lichaam zelf vitamine A van maakt, bijvoorbeeld in zoete aardappel, wortel, boerenkool, peterselie, spitskool en veel meer andere fruit en groenten.
  2. Vitamine C
    Groente en fruit, met name paprika, kiwi, peterselie, spruitjes.
  3. Vitamine D
    De zon op je huid! Daarnaast in wild gevangen zalm en eieren.
  4. Magnesium
    Groene bladgroenten, noten, cacao
  5. Zink
    Oesters, hennepzaad, cacao.
  6. Selenium
    Paranoten, inktvis, tonijn, chiazaad.

 

“Je kiest niet voor corona, maar als corona jou kiest, is een goed immuunsysteem je redding!”